Petra Doleželová

Vzdělání:

Učitelství matematiky a fyziky pro střední školy, kurzy aplikované behaviorální analýzy. Kurz Montessori pedagogika pro děti od 6 - 12 let, kurz Respektovat a být respektován.

Ve škole učím:

Matematiku, fyzikální experimenty pro děti, kooperace na enviromentálních projektech

Baví mě:

Děti, má práce, být v přírodě, číst knihy a rozšiřovat si obzory, potkávat nové lidí, neustále se učit

Ve škole mám

dvě děti, ve 2. a 4. tříde (v roce 2020/2021) a celou svou knihovnu


Můj život před vznikem školy:

Na středních školách jsem učila 3,5 roku a pochopila, že systém zevnitř nezměním, a že mě to takhle nebaví - demotivovaní studenti, minumum možnosti seberealizace, nekonečný tlak na výkon.

Potom rodičovská dovolená se dvěma dětmi. Autismus. Aplikovaná behaviorální analýza - věda o chování. O učení. To mi otevřelo oči a v roce 2016 jsem (nejen) pro své děti, otevřela Školičku Motýlka. Po dvou letech činnosti pak první komunitní školu v Ostravě. Ta je předchůdkyní Školy mezi stromy.

Především je zřízení školičky i školy obrovským životním učením a zkušeností. Už vím, že opravdu: všechno jde, když se chce. A ono se chce!

Nekonečné možnosti jak realizace vlastních nápadů, napadů dětí, společné práce, smysluplného a radostného učení.

Proč jsem v této škole?

Při studiu na vysoké škole jsem poprvé v životě pocítila radost z učení. Že mě to baví, že je mi u toho dobře. Že součástí učení nemusí být frustrace, neúspěch. Vybrala jsem si k čemu mě srdce táhlo a dělala to. Dávalo to obrovský smysl.

Shrnuto a podtrženo, na základní školu vzpomínám jen velmi nerada - je to devět let nekončícího vzájemného nepochopení a nechuti. Škatulkování, srovnávání, učení pro písemky, mnoho  nevyrovnaných kantorů. Úspěšná snaha o neviditelnost. Nerespekt k individualitě. Nezájem.

Když se mi narodily děti věděla jsem hned, že tohle pro ně opravdu nechci. A že škola nemůže být jen sezení v lavici a těšení se na: "domů!!!".

Ale především - baví to mě, baví to děti - nejen mé a dává to obrovský smysl.